گلشن ارم یک کدام از گلشن های آدرس مسجد توفیق مشهد قشنگ و دارای اسم و رسم شیراز و وابسته به زمان قاجار میباشد. که با دقت به تاریخچه گلشن ارم شیراز، از گلشن های کهن کشورایران باسابقه ای دستکم تا قبل از قرن هشتم است این داعیه نماد اصالت این گلشن میباشد.
گلشن ارم شیراز یکی دیرین ترین مثال های پابرجا در جمهوری اسلامی ایران میباشد. عمارت اساسی گلشن ارم که موقتا مو جود و از ساخته های دو نصیر الملک رزرو مسجد توفیق مشهد بشمار میآید در سمت مغرب گلشن جایدارد. فهم و شعور مماری این گلشن که از سابق ترین مثال های پابرجا در کشورایران میباشد هم در آشنایی گلشن اهل ایران به صورت خاص و هم در آشنایی معماری اهل ایران، در زمان اساسی قبل از قرن هشتم، اثرگذار و موثر میباشد.
از لحاظ هنر خوب نگارگری نیز این عمارت بی بخش نمانده میباشد سقف دو تالار طبقه سوم ساختمان که با تیرهای چوبی و تخته های منظم پوشیده گردیده دارنده نگارگری های قشنگ و بسیار نفیسی میباشد.
ایوان از مهمترین عناصر شماره مسجد توفیق مشهد منظری در باغ ایرانی و بیانگر مضمون تعالی می باشد و این مضمون در ایوان باغ ارم به نه ترسیم گردیده است.
ایوانی رو به شرق، که در طبقه دوم و سوم قرار دارد.
ایوان باغ ارم با کاشیکاری های بعد از ظهر زندیه و قاجاریه، و نقش و نگاری که در آن مشاهده می شود، عرش و مفاهیم مربوط به آن را به خیر به نمایش مسجد طالقانی مشهد میگذارد.
گلشن ارم یک کدام از گلشن های آدرس مسجد توفیق مشهد قشنگ و دارای اسم و رسم شیراز و وابسته به زمان قاجار میباشد. که با دقت به تاریخچه گلشن ارم شیراز، از گلشن های کهن کشورایران باسابقه ای دستکم تا قبل از قرن هشتم است این داعیه نماد اصالت این گلشن میباشد.
گلشن ارم شیراز یکی دیرین ترین مثال های پابرجا در جمهوری اسلامی ایران میباشد. عمارت اساسی گلشن ارم که موقتا مو جود و از ساخته های دو نصیر الملک رزرو مسجد توفیق مشهد بشمار میآید در سمت مغرب گلشن جایدارد. فهم و شعور مماری این گلشن که از سابق ترین مثال های پابرجا در کشورایران میباشد هم در آشنایی گلشن اهل ایران به صورت خاص و هم در آشنایی معماری اهل ایران، در زمان اساسی قبل از قرن هشتم، اثرگذار و موثر میباشد.
از لحاظ هنر خوب نگارگری نیز این عمارت بی بخش نمانده میباشد سقف دو تالار طبقه سوم ساختمان که با تیرهای چوبی و تخته های منظم پوشیده گردیده دارنده نگارگری های قشنگ و بسیار نفیسی میباشد.
ایوان از مهمترین عناصر شماره مسجد توفیق مشهد منظری در باغ ایرانی و بیانگر مضمون تعالی می باشد و این مضمون در ایوان باغ ارم به نه ترسیم گردیده است.
ایوانی رو به شرق، که در طبقه دوم و سوم قرار دارد.
ایوان باغ ارم با کاشیکاری های بعد از ظهر زندیه و قاجاریه، و نقش و نگاری که در آن مشاهده می شود، عرش و مفاهیم مربوط به آن را به خیر به نمایش مسجد طالقانی مشهد میگذارد.